uvijek na mreži

Djela francuskih skladatelja na programu koncerta Puhačkog ansambla HNK Split

Puhački ansambl Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak i subotu 19. i 20. ožujka pod ravnanjem maestra Vetona Marevcija izvest će koncert s djelima francuskih autora s kraja 19. i prvog dijela 20. stoljeća. Dirigentski je to debi dirigenta Vetona Marevcija pred publikom splitskog nacionalnog kazališta u kojem je od prošle godine angažiran kao dirigent Zbora. Oba koncerta započinju u 19 sati.

Program koncerta otvara Pastorala za puhački septet u B-duru, op.30 Gabriela Piernea (1863 – 1937), francuskog skladatelja  i dirigenta, potomka glazbeničke obitelji. Na njegov skladateljski stil snažno su utjecali Massenet, Franck i Saint-Saens, u kasnijim djelima čak i Debussy i Ravel. Pierneova djela su klasična u formi, ali modernog duha. Posebno je bio nadahnut starijim formama francuskih plesova kakva je i Pastorala koja otvara predstojeći koncert.

Slijedi prvi stavak Chanson iz Chanson et dances, Op.50. Vincent d’ Indy (1851 – 1931) bio je kompozitor, dirigent i profesor. Prepoznat među kritičarima kao kompozitor visoke koherentnosti muzičke strukture, uz programske ili simboličke elemente i bogatu paletu orkestralnih boja. Na d’Indyev stil komponiranja utjecali su Berlioz i posebice Wagner, a skladba koju izvodimo, Chansonneodoljivo podsjeća na drugu temu iz poznatog Wagnerovog djela Siegfried-idila.

Koncert zaključuje Petite Symphonie za puhački nonet u B-duru, op. 216 Charlesa Gounoda (1818 – 1893) jednog od najpriznatijih francuskih kompozitora 19. stoljeća, a najpoznatiji je po sakralnim djelima i operi Faust. Velik je njegov utjecaj na kasnije skladatelje, posebno one iz francuskog kulturnog kruga. Vodeći je skladatelj francuskog klasičnog repertoara a njegova genijalnost u pisanju melodija vidljiva je u Petite Symphonie.

Veton Marevci (Karlovac, 1992.) hrvatski je dirigent koji je orkestralno dirigiranje studirao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu kod Uroša Lajovica i Mladena Tarbuka. Od 2020. godini dirigent je zbora Hrvatskog narodnog kazališta Split. Sa Zagrebačkom filharmonijom počinje surađivati 2015. godine, gdje, nakon uspješnog ravnanja dvjema izvedbama Orffove kantate Carmina Burana, na godinu dana postaje asistent dirigenta. Blisku suradnju sa Zagrebačkom filharmonijom ostvaruje i u daljnjim nastupima, kada ravna izvedbama Beethovenove Četvrte simfonije, Schumannova Koncerta za violončelo i orkestar u a-molu, op.29, Prokofjeve simfonijske bajke Petar i vuk i drugim. Ravna i humanitarnim koncertima Filharmonije, poput onoga sa svjetski poznatim dvojcem 2Cellos. Godine 2018., počinje surađivati s Hrvatskim narodnim kazalištem u Zagrebu. Kao asistent dirigenta priprema Wagnerovu operu Ukleti Holandez. Upravo u HNK Zagreb, u travnju 2018., odrađuje svoj diplomski ispit i ravna izvedbom Puccinijeve opere La Boheme. Tom prilikom naslovnu ulogu Mimi pjeva Evelin Novak. HNK Zagreb ponovno ga angažira već iduće sezone, 2018./19., kada ravna izvedbama Mozartove Čarobne frule.

Suradnju ostvaruje i sa Simfonijskim orkestrom Hrvatske radiotelevizije. Prvi put ovim orkestrom ravna 2018. na Samoborskoj glazbenoj jeseni, a 2019. otvara 59. Glazbene večeri u sv. Donatu. U nakladi Croatia Recordsa, izdana je snimka Papandopulova Koncerta za saksofon i orkestar te Obradovićev Bird concerto za saksofon i orkestar pod njegovim ravnanjem. Osim s orkestrom, od 2016. surađuje i sa Zborom Hrvatske radiotelevizije. Od mnogobrojnih projekata, izdvaja se rad na Bernsteinovoj Misi te otvaranje 44. Osorskih glazbenih večeri, kada ravna izvedbom Misse Dalmatice Franza von Suppea.

Ravnao je i Slovenskom filharmonijom, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom te Zadarskim komornim. U prosincu 2019. uz Dubrovački simfonijski orkestar i soliste poput Tomislava Mužeka i Valentine Fijačko Kobić ostvaruje uspješan koncert na Dubrovačkom zimskom festivalu. Godinama je umjetnički voditelj Karlovačkog komornog orkestra, koji pod njegovim ravnanjem prerasta u simfonijski. Od 2013. do 2020. bio je asistent dirigenta u Akademskom zboru Ivan Goran Kovačić.

Usavršavao se na seminarima Colina Mattersa i Aluna Francisa. Uz Ivana Repušića, jedini je dirigent koji je dobio nagradu Mladi glazbenik godine, koju mu je za 2018. dodijelila Zagrebačka filharmonija. Na sedmom Međunarodnom natjecanju mladih dirigenata Lovro von Matačić natjecao se među šesnaest najboljih. 

Komentiraj