uvijek na mreži

Nenad Ninčević: Prijatelji, ne zovite me za ulaznice deset dana prije Štorije, neće ih tada biti ni za lijek

Skladatelj i tekstopisac koji je napravio više od 2500 pjesama, zajedno sa Goranom Karanom napisao je ''pivanu priču u dva čina'' koja se zove ''Naša bila štorija'' i koja će se premijerno u Splitu izvesti 21. travnja

Koji su izvođači obilježili autorske početke Nenada Ninčevića?
Bio sam u počecima vezan uz Mišu Kovača, a onda sam sa mojim dragim Tonćijem Huljićem za Magazin napravio Piši mi, Put Putujem, Oko moje sanjivo, Tamara..ma tridesetak pjesama sigurno, i da nije bilo tog perioda tko zna bi li danas imao ovakvu volju za radom. Odmah nakon toga je došao Tutti Frutti. Jučer su mi javili, iako me to ne fasciniria, ali me svakako iznenadi kada neka narodnjačka zvijezda Aca Lukas u nekom programu kaže i otpjeva ”Stvari lagane” jer mu je to najdraža pjesma. Čini se da je taj moj radio ostavio nekog traga.
Imao sam doduše, pjesama koje su bile recimo ”neprimjećene” i koje nisu dobile nikakve nagrade, Porine, ali danas su sastavni dio svih fešti, rođendana, obljetnica. Moje su pjesme kao ”dica sa ulice” – same su se izborile i same su pronašle put do publike.

Kasnije su došli neki drugi izvođači?
Vinko Coce, Oliver, Goran Karan, Toni Cetinski, Giuliano..bolje da ne nabrajam, zaboravit ću ih pola, ali doista sam pisao svima i ovih dana sam opet na neki način obnovio suradnju sa Mladenom  Grdovićem, ali i sa Tonijem sam se čuo. Ipak sam mu radio na albumima od ”Blago onom ko te ljubi” do onog ”Kad žena zavoli”. Izgladili smo nesporazum koji je nastao, ne sa Tonijem nego na relaciji autorski tim. Na koncu, ja se nikada ne sukobim sa izvođačima jer uvijek drugima prepustim pregovore i uvjete. Ja sam prelijen za to. Meni je lako napisati i deset pjesama dnevno, a sve ostalo, ugovori, dogovori meni su opterećenje. Meni je dogovor ruka, ruci. Sve pisane forme, ako nema hita, završe kao veliki problem.
Kako se uopće dogodila ”Naša bila štorija”?
Prije svega, to nije mjuzikl, to smo nazvali ”pivana priča u dva čina’‘ i virujem da će naći svoje misto pod suncem. To smo davno napisali, došli smo Goran i ja na ideju da probamo, a ispočetka je išlo glatko. Moram priznati da nije lako napisati pjesmu koja je vezana uz radnju pa kad smo došli do četvrte, pete pjesme, dogode se naravno, mali zastoji. No, ispalo je da se ove pjesme čak nisu ni radile da budu ”prigodne” nego se svaka otela na način da funkcionira ko zaseban singl. Ne moraš svakoj pjesmi radit prolog da shvatiš to je pjesnik htio reći. Jako sam sretan kako smo to napravili.


Danas je godišnjica smrti Ive Tijardovića, a već sada neki uspoređuju ”Štoriju” sa ”Akvarelom” i ”Floramye”?
Nema potrebe za tom vrstom usporedbe. On je veličina, a ”Spli’ski akvarel” i ”Mala Floramye” su svetinje. Ta djela su nastala u nekom drugom vremenu, ali danas se sve jako brzo mjenja, hiperprodukcija je, internet je uradio da je svima sve dostupno i sve se jako brzo troši. Ja se nadam da će ”Štorija” trajati, ali ne mogu naravno u to biti siguran. Međutim, vjerujem da ćemo i mi polučiti velik uspjeh. Ma, siguran sam u to.
Od pisanja do realizacije je prošlo ipak devet godina?
Na pisanje pjesama se potrošilo dvije godine, nakon toga se snimalo, produciralo, aranžiralo jedno dvije godine. Nije to ni nekakav predug period. Kvalitetan izvođač potroši nekoliko godina za dobaralbum. Mi smo naviknuli na instant hitove, a ne može se ništa dobro i što će trajati napraviti na brzinu.
Ima li istine u tome da se čekalo na Severinu?
Ma Severina je u priči od početka i bez nje bi bila krnja priča, ali ne stoji da se sve otegnulo samo radi nje. Mi nismo kao producentski tim do sada bili stvorili uvjete da se krene sa realizacijom, probama. Moram reći da su svi izvođači dušom i srcem svima nama bili na dispoziciji za rad na ”Štoriji”. Severina pa Danijela, Tedi, Giuliano, Stefan, a sada na kraju Zorica i ti. Da ne kažem da nitko nikada nije pravio problem oko nikakvog honorara, svi su u ovoj priči iz ljubavi. Dabogda svi u konačnici zaradili, ali to u startu nikome nije bio motiv.


Na promociji je Severina kazala kako nije vjerovala da će nakon ”Dalmatinke” ikad više raditi s Ninčevićem?
”Dalmatinka” je bila veliki hit, a Severina i ja smo sve ove godine u vrlo prijateljskim odnosima. No, niti se ona vidi u mojim trenutnim pjesmama, niti se ja vidim u onom zvuku kojeg ona sada radi. Međutim, budemo li živi i zdravi, sigurno ćemo se nekad opet naći u nekoj pjesmi.
Novi projekti?
Dosta je novih projekata, osim Grdovića kojeg sam spomenuo, tu je i bivši tenor klape ”Rišpet” Ante Galić s kojim očekujem zaista uspjeh. Tu su i moji prijatelji iz grupe ”Viva”, a radio sam i ”Tri mušketira” koje čine Pejaković, Grdović i Stavros. Tu je i Bebek, Crvena Jabuka, izlazi novi singl Đanija Stipaničeva, ali ne smijem zaboraviti Halida Bešlića.
Možda bi mi oni koji će ovo pročitati zamjerili, ako ne bi upitala ništa o ”Splitskom festivalu?
Nekidan me netko upitao ima li nešto što mi je u životu žao? Ima. Žao mi je svake svoje kune koju sam bacio na Splitski festival 2009. i 2010. Sve što sam napravio oko tog projekta je šteta jer se on opet sveo na samo jednu večer. Nemam pretenzija na njegovu organizaciju, bolje mi je baviti se autorstvom. Uostalom, ne želim govoriti što bi trebalo napraviti. Znam kako bi, ali ti neću reći jer će netko opet to prepisati.
Nenad Ninčević je stalno na relaciji Split – Zagreb.
Da, trenutno sam okupiran otvaranjem vrhunskog studija i radim vjerojatno prvu agenciju za posredovanje za dobijanje pjesama. Zašto? Strašno puno ljudi luta tražeći pjesme. Ponekad se dogodi da loš izvođač dobije dobru pjesmu i naravno to loše prođe, ali to se rjeđe dogodi. Međutim, vrlo često dobar izvođač odabere lošu pjesmu. Odabere se loš i jeftin aranžman, loša pjesma, potroši se neki novac, ali izvođač je na taj način u nekoliko takvih situacija upropastio i svoju karijeru. Pametnije je kad se ide na dugi put pametno odabrati. Ne treba odabrati kad se ide do Berlina fiću. Samo Mercedes i BMW dolaze u obzir.

Na kraju, ”Naša bila štorija” ima premijeru 21. travnja u produkciji Scardona. Kakva su očekivanja?
Hoće li Gripe biti pune, pitaš? Ma, naravno. Želim poručiti svim svojim prijateljima da me ne zovu deset dana prije premijere jer tada ulaznica više neće biti ni za lijek. Osigurajte ljudi, svoje mjesto na vrijeme!

Komentiraj